Wensmama: Mijn trouwdag en huwelijksreis, ook hier was de confrontatie met kinderen soms wreed

| , ,

Afgelopen 14 juni was het dan eindelijk zover! De dag van onze eigen bruiloft. Wat was dat een fantastische ervaring, ik zou het zo weer doen als het kon (met dezelfde man natuurlijk)! Na een periode met veel voorbereiding, wat voor mij enorm goede afleiding was voor het hele kinderwens gebeuren, was de dag eindelijk daar. Wat hebben we genoten en wat was het fijn. Ik kan er niks anders van maken, het was gewoon een fantastische dag. Vrijwel alles ging zoals gepland en we waren enorm blij met het resultaat en de lieve mensen om ons heen. Na onze bruiloft was het tijd om samen heerlijk op vakantie te gaan. We hadden een reis naar Italië geboekt, aangezien we beiden enorm van dit land houden en we het eten daar gewoon te lekker vinden. Wat waren we toe aan vakantie na zo’n bewogen jaar. Om maar even heerlijk degelijk te zijn, gingen wij met onze witte combobus al rijdend richting Italië. Onze eerste stop was bij een hotelletje vlakbij Florence. Het interieur kwam uit het jaar 0, maar ondanks dat was het er heerlijk. We hadden een fijn kingsize bed, waar we heerlijk konden uitrusten na een tochtje van ruim 1200 km met onze bolide.

De volgende dag reden we, na een uitgebreid ontbijtje, door naar Rome waar we een heerlijke suite (inclusief bubbelbad op de kamer) midden in het centrum hadden geboekt. Het was tenslotte onze huwelijksreis, dus een beetje decadent mag dan wel, toch? Daarnaast kwamen ze elke ochtend ons ontbijt op de kamer brengen, heerlijk! In Rome hebben we enorm genoten van het heerlijke eten, de cultuur, wijntjes, knusse straatjes en elkaar natuurlijk. Het was een goede keuze om hierheen te gaan! We hebben enorm genoten. We zijn 4 dagen in de stad van de liefde gebleven en zijn toen doorgereden naar de camping in Toscane. Ja, dat lees je goed, op onze huwelijksreis naar de camping. Om het verblijf op de camping nog een beetje “huwelijkswaardig” te maken, hadden we een glamping tent geboekt. Een grote tent met een luxere uitstraling, inclusief keuken, badkamer en grote overkapping. Fantastisch idee, want we kregen een mooie tent met een uitzicht over Toscane waar je u tegen zegt. Elke dag ontbijten met zo’n uitzicht is top kan ik je vertellen! Gevalletje “wij gaan nooit meer naar huis.” Het enige “nadeel” aan een camping, wanneer je ongewenst kinderloos bent, is dat het natuurlijk de perfecte locatie is voor gelukkig ogende gezinnen met jonge kinderen en een berg aan zwangere vrouwen. Mijn man en ik (blijft leuk om dat te zeggen, haha) vinden kinderen om ons heen nog altijd heerlijk, begrijp me niet verkeerd. Maar op sommige momenten komt het ineens heel hard binnen wanneer je geconfronteerd wordt met het feit dat wij na al die tijd, nog steeds met lege handen staan. Daarbij hadden we in de tent naast ons een heel schattig buurmeisje die elke dag even langs kwam om te kletsen of een spelletje te doen. Toen zij op een dag aan ons vroeg waar onze baby was, deed dat toch wel even gruwelijk veel zeer.

Ondanks de pijnlijke momenten, waren er gelukkig ook heel veel fijne en mooie momenten. En wederom het besef dat ik oud wil worden met deze man, met of zonder eigen kinderen. Want samen staan we sterker dan ooit en kunnen we de wereld aan. Natuurlijk zijn er momenten waarop het echt wel minder gaat, doordat er altijd een gemis is, maar we proberen ons leven er niet meer door te laten bepalen. Dat is heel makkelijk gezegd en mijn man is hier beter in dan ik, maar we maken stappen en samen komen we er wel!

MANOUK (klik hier voor haar Instagram)