Founder Laura en blogster Rachelle gaan met de billen bloot

| | , ,

Om heel eerlijk te zijn vind ik de gangbare luiers best oké, maar zijn ze gewoon niet mooi. Ik zal geen merken noemen, maar je kent ze wel: altijd een witte luier met hier en daar een klein poppetje, logo of randje kleur. Bah. Ik was erg lang op zoek naar wegwerpluiers mét een vet design en óók moesten ze gezond zijn voor Rocco. Luiers die babyvriendelijk zijn, vooral voor die tere billetjes. En dan kom je gauw voor een gesloten deur te staan. Ik heb overwogen om wasbare luiers aan te schaffen, maar eerlijk is eerlijk: dat gaat me niet lukken met mijn drukke leven met werk, sociale activiteiten én vier kinderen. En toen was daar dat Franse merk. Logisch ook. Al het moois komt uit Frankrijk, om maar even een merk en design te noemen: CHANEL! De Franse markt hebben ze helemaal veroverd en nu beginnen ze aan België en Nederland. Ik moet bekennen dat Kids en Kurken achter ze staat (en zoals je weet zijn we erg selectief), want ik las dat deze luiers niet gezond zijn, nee ze zijn ‘supergezond’. Je bent nu vast nieuwsgierig naar het design? Ik ga je alles vertellen en laten zien in een luiertest uitgevoerd door mij (founder Laura) en blogster Rachelle. Wij gaan samen – of najah onze baby’s letterlijk en wij figuurlijk – met de billen bloot.

Vochtopname

Kijk, natuurlijk moet een luier doen wat het hoort te doen: plasjes opnemen. Rachelle: “Zelf vind ik het belangrijk dat een luier niet doorlekt”. Natuurlijk, prioriteit nummer één. Laura: “Ik heb geen lekkage gehad tijdens de test. Rocco heeft op zijn langst de nacht zelfs het klokje rond geslapen. De luier stond uiteraard wel op knappen, haha, maar geen natte plekken. De randjes sluiten aan de billen van Rocco”. Rachelle: “Ja, qua vocht vasthouden scoren ze top! Jax had laatst last van kiezen, dus dan weet je wel hoe laat het is. De hele luier zat tot de nok vol, maar geen lekkage! Dat vind ik natuurlijk heel fijn, haha. We’ve all been there: romper, broek en soms zelfs trui de wasmachine in. Dus ik ben fan van deze luier. Een review is geen review zonder sterren (maximaal is 5 sterren), dus die ga ik even geven. Voor de vochtopname geef ik 5 sterren”. Laura: “Ik sluit aan met 4 sterren”.

Babyvriendelijk

Rachelle: “Deze luier is zacht voor het babykontje. Ik heb bij huismerken van bepaalde winkelketens ervaren dat Jax hier uitslag van kreeg, dus wil ik een eerlijke luier zonder gekke chemicaliën en bleekmiddelen. Deze nieuwe luier voldoet hieraan. Ze hebben zelfs een toxicologisch rapport wat je kan bekijken op de site. Dit vind ik fijn”. Laura: “Ja, klopt. Echt fijn dat je exact kan herleiden wat er in de luier zit! Ik merk ook dat de luier inderdaad anders aanvoelt en er minder spierwit uitziet dan een luier van bijvoorbeeld een huismerk.” Rachelle: “Ik wil toevoegen dat de luiers wel wat dikker zijn, maar wel ademend voor mijn gevoel. De dikte en flexibiliteit vind ik wel een minpuntje, maar dat zal vast zijn redenen hebben in verband met de kwaliteit en vriendelijkheid van de luiers. En dat is naar mijn mening een belangrijkere criteria. Dan geef ik toch 4 sterren”. Laura: “Dit onderdeel vind ik nou weer wèl 5 sterren”.

Ecologische voetafdruk

Rachelle: “Ik weet dat wegwerpluiers niet het meest ecologisch verantwoorde is. Maar wasbare luiers zijn dus echt niet mijn ding. Te veel gedoe en messy, lijkt me. Deze luiers zijn helaas niet recyclebaar omdat SAP niet gerecycled kan worden. Om dit probleem op te lossen wordt de productieketen zo kort mogelijk gehouden. Hiermee wordt de koolstofvoetafdruk en de invloed op het milieu zo klein mogelijk. Ecologische voetafdruk geef ik 5 sterren”. Laura: “Goed dat ze bezig zijn met de wereld om hun heen. Ze denken zelfs goed na over de verpakking voor het versturen. Voor mij ook 5 sterren”.

Sluiting

Laura: “Van een huismerkluier heb ik een paar keer één van de sluitingen kapot getrokken. Niet vaak hoor. Maar toch. Rachelle: “De sluiting van deze luier is sterk. Dat is goed gedaan, dus ook daarvoor 5 sterren”. Laura: “Idem, niets op aan te merken. Ze plakken ook goed vast”.

Design

Rachelle: “Ze hebben leuke printjes, wat Jax vooral erg leuk vind. Van de zomer wilde hij alleen maar Nemo zwemluiers. Ik was blij dat hij deze luiers ook leuk vond. Dit merk heeft seizoensgebonden printjes die limited zijn, dus elke keer zijn er weer andere designluiers. Zo leuk! Voor het design krijgt deze luier dik 5 sterren!”. Laura: “Jammer dat we geen 6 sterren kunnen geven. In Nederland zijn er bijna geen gave printjes te krijgen. Ik vond het zelfs lastig om te kiezen welk printje het tofste was. Voor een meisje zou ik de flamingo’s en gouden hartjes aanschaffen. Maar voor mijn Rocco zijn de schattige rode vosjes tof! En het is een goed concept dat de printjes wisselen zodat je nooit uitgekeken raakt. Dit onderdeel krijgt zéker 5 volle sterren”.

Prijs

Rachelle: “De luiers zijn niet goedkoop. Je betaalt €64,90 per maand, maar dan heb je wél een eerlijk product. Dit onderdeel geef ik 3 sterren”. Laura: “Ik ga even rekenen hoor. Ik betaal €64,90 voor 162 luiers van maatje 3. Dat komt uit op €0,40 per luier. Het bekendste luiermerk kost €0,30 per luier en voor een huismerkluier betaal je rond €0,17 per luier (zonder aanbieding, gewoon een pak uit een winkel). Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik graag €0,10 extra betaal voor supergezonde billen en een bijdrage aan de wereld. De prijs-kwaliteit-verhouding vind ik goed”.

Overall score

Laura: “Ik vind het echt onwijs tof dat ik ein-de-lijk een luier heb gevonden die gezien mag worden! En ja, mijn mannetje behoudt zijn babybillen. Of ik ze anderen zou aanraden? Zeker, áls je die tien cent extra kan missen, zou ik het doen”. Rachelle: “Deze luier is de Rolls Royce onder de luiers, als je het mij vraagt. Het is een mooi en eerlijk product, uiteraard hoort daar een andere prijs bij. Laura: “Ja, precies! Wordt het geen tijd dat we allemaal wat investeren in een gezonde wereld en toekomst?”. Rachelle: “Ik zou deze luiers aanraden, ondanks de prijs. Ze zien er ook zo leuk uit! Bovendien werd het kontje van Jax wel blij van deze luiers. Als ik de luiers een cijfer moet geven, scoort het een 8,9”.

En nu zullen we het nieuwe merk onthullen: JOONE paris! Klik hier om direct rond te neuzen op hun leuke website en hier voor hun Instagram. Deze is echt een kijkje waard!

LAURA EN RACHELLE

Plaats een reactie