Hotspot voor het gezin: bijkomen in luxe op Oesterdam

| ,

Iedere maand bezoeken wij een hotspot voor het gezin, zodat jij niet meer hoeft te zoeken. Sla onze hotspots op op je telefoon of in je notities. Trust us: je wil deze pareltjes ooit gaan boeken met je gezin. Afgelopen maand hebben we Oesterdam bezocht. Een prachtig park met villa’s aan het water. Daar hoef je even helemaal niets. Echt bijtanken, in luxe. Wij kwamen een lang weekend genieten en opladen in dit park.

Villafeiten

• Geschikt voor: 4 personen
  • Aantal slaapkamers: 2 slaapkamers
  • Regio: Zeeland
  • Prijsklassehigh (58,17 EUR per bed per nacht)

Budget = 25 – 40

Normal = 40 – 55

High = 55 – 65

High End = > 65

De villa

De villa is gezellig en luxe ingericht. Er is een goed uitgeruste keuken (vaatwasmachine, combimagnetron en Nespresso) en een knusse open haard. Daarbij is er een apart toilet van de badkamer. Heerlijk. De villa heeft een mooie ligging aan het water en dat geeft het gevoel dat je in het buitenland bent. Naast het prachtige water aan je linkerhand, geniet je óók nog van een eigen (volledig omheinde, handig met kleine kids!) tuin, terras en veranda. Dit alle zorgt voor een luxe-buiten-beleving.

Het park

Alle villa’s hebben adembenemend uitzicht. Het park is idyllisch aan de waterkust. Met de cabanabedjes aan het zandstrand, waan je je even op Ibiza. Naast het strand is een heerlijk (verwarmd!) terras waar je koffie, wijn, cocktails en hapjes kunt bestellen. Op en top genieten. Wij kregen direct een vakantiegevoel. Het Marina Beach restaurant binnen straalt een luxe sfeer uit. Het is een hippe tent met prachtig uitzicht van het omringende water.

De meeste watervilla’s beschikken over een eigen aanlegsteiger. Heb je zelf geen bootje? Wij ook niet hoor ;). Je kan daar makkelijk een boot huren. Je hebt namelijk geen vaarbewijs nodig. Erg leuk om te doen! Op het park zijn nog tal van watersportmogelijkheden zoals suppen, waterfietsen en kanoën.

De invulling van ons weekend

Vrijdag

Bij aankomst stond er een knusteldoos klaar voor de kinderen. Ontzettend gaaf. Nikki en Lola namen plaats aan de grote houten tafel met een koud drankje en gingen direct aan de slag. Trots lieten ze na enige tijd hun zelfgemaakte zeilboot zien. Hierna speelden we Keer op Keer, Regelwormen en Beverbende. We pakten hapjes: kaas, zoutjes en worst. De villa vulde zich met gelach en muziek. Een tijd later – om 18.30 – liepen we naar het Marina Beach restaurant op het park. We slenterden over het zandstrand en keken naar het water. Wat een romantisch beeld! Bij binnenkomst giebelden de kinderen bij het aquarium met de levende kreeften. Ik legde uit dat deze later gekookt en gegeten gaan worden. De meiden vonden het maar vreemd. We namen plaats, bestelden appelsap en wijn en proostten op een mooi weekend. Hierna bestelden we burgers met friet. Het was een goede huisgemaakt burger en het smaakte ons heerlijk. Goed voedsel. We sloten af met een laatste drankje. Thuis kropen we (alle drie!) heerlijk bij elkaar in bed en keken een hysterische serie: make up your mind. We zetten er een een kopje gekruide thee bij en aten een verse roomboterkoek in kleine stukjes. De meiden vielen naast me in slaap. Voor deze keer sliepen we met z’n drieën in een tweepersoonsbed. Het dekbed was ontzettend zacht.

Zaterdag

Na het uitslapen, ontbeten we met verse koffie en sap, bolletjes kaas, croissants en gekookte eitjes. We moesten ons haasten, want er stond een waterfiets gereserveerd. De meiden waren dolenthousiast. Ze hadden enorm zin om actief bezig te zijn op het water onder de zon. We werden naar onze gele fiets gebracht. We knoopten de touwen los en stapten op de fiets. Wat een adembenemend uitzicht vanaf het midden van het water! We stopten de waterfiets en genoten van alle natuur om ons heen. Lola spotte vogels en Nikki sloot even haar ogen. Ik genoot zo van mijn dochters! Hierna fietsten we verder in grote cirkels in de haven. We kregen het zo warm, dat we onze jassen en vesten uit trokken. Lekker gezond, zo in de buitenlucht.

Hierna lunchten we buiten op de veranda van de villa. We aten broodjes kipkerrie en ham met melk. De meiden wilden al snel van tafel om in de tuin te spelen samen. Ze renden, gilden en rolden over het gras. Ik smolt. Dit is genieten. Ik pakte even mijn boek en besloot op de veranda te blijven. Af en toe spiekte ik naar mijn dochters of het waanzinnige uitzicht. Het was fijn dat we volledig konden ontspannen, samen. Op meidenweekend. Toen de kinderen uitgespeeld waren, reden we naar het centrum van Bergen op Zoom. Na een flinke wandeling, streken we neer bij een Spaans restaurant Casa de Castro. We hadden zin in verse paella met zeevruchten en kip. Ook de anjovis was voortreffelijk, samen met een rijk glas sangria. Voldaan reden we terug naar onze villa. Daar schonken we appelsap en bier in. En keken we met vermoeide oogjes wat televisie, op de zachte bank, benen in elkaar verstrengeld, onder dekentjes. Ultiem.

Zondag

Na het ontbijt deden de meiden en ik een korte yogales in de tuin. Het uitzicht maakte het extra rustgevend. “Volgens mij heb ik me nog nooit zo ontspannen gevoeld, zei Nikki ineens. De meiden wilden binnen knutselen en ik las eventjes in een boek. We stapten hierna de auto in en reden naar de speelboederij Het Appeltje in Bergen op Zoom (ruim 15 min rijden). Een aanrader. Hier heb je een klein hertenkamp en een grote speeltuin met air-trampoline in het bos. Vanaf het (verwarmd!) buitenterras had ik goed zicht op de kinderen en konden we tussendoor een pannenkoekje eten. Ik bestelde een verse muntthee. Mijn dochter renden van links naar rechts, maakten salto’s en testten elk speeltoestel. Na een kleine wandeling reden we terug naar de villa. Hier ploften de meiden op de bank. Zij keken een film terwijl ik pasta Carbonara maakte. We dekten de tafel, aten met elkaar en namen het weekend door. Zowel Nikki, Lola als ik hebben ontzettend genoten!