Wij hebben een pareltje in Spanje ontdekt aan de Costa Dorada: Vilanova Park, met Roan

| ,

Aan het einde van onze zomervakantie bezochten we een magische plek met Roan. We reden met z’n allen naar ‘Vilanova Park’ aan de Costa Dorada. Roan staat voor luxe kampereren en dat is te zien! We zaten in een spiksplinternieuw fris chalet.

De camping

De 5-sterren-camping heeft 2 buiten zwembaden en 1 overdekt bad. Je kan lekker liggen op de ligweide en over de zee kijken. Er zijn twee grote glijbanen. Daarnaast is er iedere dag volop entertainment. Leuk voor het hele gezin! De camping ligt vlakbij Barcelona: op 35 km afstand. Erg leuk om een dagje naartoe te gaan met het gezin! Op 3 km afstand liggen de fijne stranden van de Costa Dorada.

Dag 1

Bij aankomst werden we welkom geheten door een medewerkster. We mochten haar altijd appen voor vragen. Dit voelde ontzettend fijn; iemand zo dichtbij, die echt voor je klaar stond. We houden van korte lijntjes en tips van locals. Roan geeft op de camping fietsen aan kinderen tot 6 jaar, zo fijn! Sef (6 jaar) en Rocco (4 jaar) wilden gelijk over de camping rijden. Hierna liepen we naar het restaurant van de camping. We aten pizza.

Dag 2

Na het uitgebreide ontbijt met verse koffie, liepen we met z’n allen naar het grote zwembad, met het peuterbad. Het zwembad zelf heeft genoeg bedjes en parasols die je kunt gebruiken. De meiden (Nikki 10 jaar en Lola 9 jaar) gleden een aantal keer van de glijbanen en jongens vermaakten zich met opblaasballen in het kleine badje. Tegen etenstijd reden we met de auto naar Sitges en kozen een knus Spaans restaurantje uit, waar we een 3-gangen-menu aten.

Dag 3

Vandaag reden we naar een prachtig baaitje in Tarragona. We hadden twee parasols en een goedgevulde koelbox mee. Nikki en Lola snorkelden de meeste tijd en de jongens zochten schelpjes. Hierna dobberden we met z’n allen in de zee, waar het nog ondiep was. We gooiden de bal over. Op het strand aten we broodjes uit de koelbox en dronken we pakjes sap. Aan het einde speelden Chris, Lola en Nikki beachball. Ik las een boekje voor aan de jongens. Op het heetst van de dag reden we terug naar de camping. Daar hielden we een korte siësta. Even rust. Hierna deden we boodschappen voor paella met sangria. We kochten in Spanje een grote paellapan. En maakten op het Roan-pleintje, voor onze chalet, een grote pan verse Spaanse paella. We verschoven de tafel van ons terras naar het binnenpleintje naar beneden en deden er een stuk in, zodat de tafel verlengd werd. We hebben heerlijk gegeten en met alle buren geborreld. Ontzettend gezellig! Alle kinderen konden ijsjes halen bij onze buren.

Dag 4

Alle Roan chalets aan ‘ons’ pleintje waren Nederlands. De kinderen speelden zo leuk samen! Jong en oud. Ze deden verstoppertje, tikkertje, memorie en kleurden samen. Ze deelden snoep en speelgoed met elkaar. Ze haalden samen ijsjes. Er was zo’n bijzondere sfeer ontstaan! De gehele ochtend speelden onze kinderen dus met de andere kinderen, binnen een veilig pleintje, waar alle ouders het overzicht hadden. In de middag liepen we naar het zwembad. Rocco en Sef gleden van de kleuterglijbaan. Nikki en Lola deden handstanden. Ze mochten ook nog allebei op papa’s schouders staan. In de avond kookten we pasta. Onze keuken was van alle gemakken voorzien: grote koelkast, goed fornuis, koffiezetapparaat en wasmachine. De buurvrouw deelde ijsjes uit. De kinderen speelden de gehele avond met elkaar en de volwassenen deelden borrels. Voor het slapengaan stapte ik onder de douche. Roan heeft echt een enorme douche neergezet! Genieten!

Dag 5

In de ochtend speelden we beachbal voor ons chalet. Hierna liepen we natuurlijk weer lekker naar het zwembad om af te koelen. Dit keer gleed ik mee met de meiden van de glijbanen. Leuk! Tijdens de lunch aten we stokbrood met kaas en worst. We moesten opschieten, want we hadden in Vilanova een boot met schipper gereserveerd. Hij zou 4 uur met ons over zee varen en zeilen. Te gek! De zee was best wild. Nikki en Lola zaten om de beurt voorop op de punt van het schip. Chris en een vriend van hem vroegen de schipper te stoppen. Het anker ging uit en de mannen namen een frisse duik in de zee. Op de heenweg reden we op de motor. Chris en zijn vriend mochten om beurten sturen. Op de terugweg reden we op het zeil. Machtig om te zien. Ik houd van het water, en zeker de zee. Rocco viel in slaap. We legden hem met kussens op de buitenschuit. Toen we terug waren op de camping aten we pizza in het campingrestaurant. In de avond was er een show. Er werd een menselijke piramide gemaakt. Erg knap! Het was een soort traditie met aparte muziek. Na de show dronken Chris en ik op ons buitenterras ijskoude biertjes. Op de loungebank buiten konden we heerlijk chillen.

Dag 6

In de ochtend speelden de kinderen even in de speeltuin, ze schommelden. Daarna liepen we door naar het zwembad. We liepen eigenlijk altijd met een bolderkar waar alles in kon voor zo’n groot gezin. We hadden uren zwemplezier. In het retaurantje bij het zwembad haalden we voor de lunch frietjes met saus en water. Na het zwemmen, reden we naar de supermarkt. We haalden benodigdheden voor een pan paella, een volle pan, want alle buren (26) aten mee. We hielden een buurtfeestje. Alle tafels werden van de veranda’s gehaald en op het middenpleintje gezet. De werd feestelijk gedekt. Chris maakte paella en deelde het uit. De kinderen stapten al snel van tafel. Ze speelden en renden in het rond. Er werd door de volwassenen geborreld en gelachen tot in de kleine uurtjes. Wat een avond!

Dag 7

Vandaag wilden we een rustig dagje. De kinderen speelden de hele ochtend spelletjes. Vooral Uno en Memory waren in trek. De meisjes kleurden met markers en fineliners. De allerkleinsten fietsten in het straatje aan ons pleintje. Na de lunch zwommen we uren in het grote bad. De meiden werden er om beurten in gegooid. De jongens mochten op onze rug. In de avond reden we naar Sitges. We aten in een restaurant allerlei tapas: patatas bravas, ansjovis, stokbrood, manchego en vis op kleine krukjes aan smalle tafels. Doodmoe kamen we thuis aan. De kleintjes gingen naar bed, de meiden speelden verstoppertje en wij lazen een boek op onze veranda.

Onze accommodatie en korting

We wilden genieten van een luxe stacaravan, Premium Lounge, met airco, veranda, tv en afwasmachine. Vooral de grote en luxe veranda waren belangrijk. Het was ontzettend genieten op deze camping!