Met 4 kinderen naar Spanje Camping Playa Montroig, een verborgen parel, met Eurocamp

| ,

Het was zover: onze zomervakantie begon. We gingen met z’n allen met Eurocamp naar Spanje! We hadden een pareltje gevonden aan de Costa Dorada. We tikten op de navigatie ‘camping Playa Montroig’ in en reden met z’n zessen weg. Ik draai me er niet voor om om met 4 kinderen op pad te gaan of ver te rijden. Het is hard werken, maar alles waard! Make memories.

De camping

Het is een tropisch paradijs met vijf zwembaden, met een groot zandstrand voor de deur. Voor Rocco (4 jaar) en Sef (6 jaar) was er een kinderbad, met allerlei speelgoed en een glijbaankasteel, een soort spraypark. Daarnaast is er animatie iedere dag. Zo fijn voor de kinderen om activiteiten te doen. Maar ook voor ons, om even met de beentjes omhoog te gaan. Chris en ik hebben zelf een date samen gehad. Maar er waren natuurlijk ook gezinsactiviteiten. Kortom entertainment voor het hele gezin! Een dikke plus waren de 4 barren, 2 restaurants (én afhaalpunt) en de supermarkt, waar je alles voor een goede prijs kon halen. Ik neem je mee met onze bijzondere week.

Dag 1

Bij aankomst legde een medewerker van Eurocamp in het Nederlands alles rondom de camping uit. We kregen het animatieprogramma en een armbandje met een chip. Daarmee kon je de zwembadpoortjes openen. We werden naar onze stacaravan begeleid. Zo fijn. In ons verblijf zat gratis een sterk wifi-punt. Inclusief. Wat een service! Na het uitpakken, liepen we van de camping, zo het strand op. Heerlijk zeg! Daar maakten we een zandkasteel en wandelden van langs de strandtentjes. In de avond BBQ-den we op onze veranda. Na het eten bezochten wij de avondshow. Acrobaten stapelden stoelen op elkaar en deden handstanden bovenop de stoelen. Er werd met mensen een piramide gemaakt. Magisch. Rocco voelde de spanning en klapte hard voor ze. De andere kinderen keken ook hun ogen uit. Als afsluiter dronken Chris en ik een ijskoud biertje op het terras van de bar en kregen de kinderen een ijsje. Proost!

Dag 2

Na het ontbijt buiten, liepen we naar de zwembaden. Rocco en Sef spetterden in het kleuterbad. Hierna durfden ze met zwembandjes in de andere twee diepe baden. De jongens konden al aardig drijven en vooruit komen. We hadden met het hele gezin ontzettend veel plezier in het water. De meiden gleden een aantal keer van de glijbanen. Wij zijn gek op de zee, dus in de avond liepen we weer het goudgele zand op. We wandelden naar een heerlijk strandrestaurant. We kregen een tafeltje aan zee. Te gek! Na een aantal hapjes, cocktails en fris, oefenden de meiden hun handstanden en zochten de jongens naar steentjes en schelpjes. Chris en ik zaten nog even. Dit was echt vakantie. De kinderen wilden graag naar de minidisco, dus dat deden we. Alle kinderen dansten er op los met mascotte Roggi.

Dag 3

Vandaag bezochten we een mooi afgelegen baaitje: Miami Platja. Het is een zandstrand dat niet megadruk is. We zetten twee parasols op, klapten 2 stoeltjes uit en legden 4 grote strandlakens op het zand. Ook hadden we een koelbox mee met hapjes, fruit, water en bier. Nikki en Lola speelden Uno. De jongens kleurden in hun kleurboeken. Hierna snorkelde Chris met Nikki en ik ging op mijn beurt met de overige kinderen dobberen. Op het heetst van de dag hielden we een siësta in onze stacaravan. Even afkoelen en rust voor iedereen. Tegen 16.00 uur wilden de kinderen naar het andere bad met waterspellen en een speelkasteel. Het was een soort spraypark. Ontzettend leuk voor jong en oud. Alle 4 de kinderen renden en giechelden erop los. Chris en ik zaten aan een tafeltje aan de rand van het bad en speelden backgammon. Met een schuin oog hielden we de kinderen in de gaten. We hadden om 19.30 gereserveerd in één van de restaurants van de camping: La Terrassa. We besloten voor pizza en pasta te gaan voor de kinderen en wij aten paella. Heerlijk, dineren in de buitenlucht. Na het avondeten, kochten we ijsjes bij de ijskraam. Er was LIVE-muziek (met Ismael Gonzalez) op het buitenpodium, dus we aten de ijsjes daar op de banken.

Dag 4

Vandaag ging de wekker vroeg af. Om 7.15 uur liepen ik, Lola en Nikki met strandlakens en de tablet naar het strand. We volgden een yogales (via Youtube) aan zee. Er stond een zachte zon. Het was zalig! In de middag spetterden we in het spraypark. Deze keer was er in de avond een campingfeest in het zand, aan zee. Er was een groot podium met LIVE-muziek, er stond een team een enorme schaal paella te maken en er waren allerlei opblaasspellen voor de kinderen, zoals balgooien en boog schieten. Als prijs kregen de kinderen een lolly. Laat in de avond (21.45 uur) speelden we met het hele gezin een kort potje tafeltennis.

Dag 5

In de ochtend zwommen we in verschillende zwembaden. De kinderen renden van hot naar her. Tegen lunchtijd aten we met het hele gezin op La Terrassa paella. Rocco en Sef peuterden de groente en vis eruit. Tsjaaa, dan alleen maar rijst, dikke prima. De jongens deden hierna een middagdutje. Ze waren echt op. Aan het einde van de middag deden we boodschappen en staken we de BBQ aan. Er stond een candybar op de camping met snoep, suikerspinnen en lolly’s in alle kleuren van de regenboog. We hadden aan het begin van de vakantie beloofd dat ze allemaal één keer, één snoepgoed mochten kiezen, als toetje. Vandaag was dè dag. Ze stonden twijfelend aan de kraam. De kinderen aten met veel smaak het snoep op, zittend op het dichtstbijzijnde bankje. Helemaal hyper renden de kinderen terug naar onze stacaravan. We kozen een kinderfilm uit op onze tablet en hierna gingen de kinderen naar bed. Chris en ik dronken tot laat sangria op ons terras.

Dag 6

Vandaag reden we in de ochtend naar een strandje: Cala Forn. Wat een prachtig baaitje! Er staat een heel klein en knus restaurantje met een terras. Hier koelden we even later af en dronken we een ijskoud drankje. In de middag stond ‘zwemmen’ weer op de agenda. Het animatieteam had een pyjamafeest georganiseerd voor alle kinderen: jong en oud. Vanaf 20.00 uur waren ze welkom. De meiden zaten bij de maxi-groep en de jongens in de mini-groep. Ze aten met elkaar broodjes en popcorn. Ook deden ze spelletjes en keken ze een leuke film. We hadden dit nog nooit meegemaakt: alle kinderen weg. Chris en ik namen het er van en gingen met z’n tweeën uit eten (wel op de camping, dus in de buurt). De Nederlandse animatiemeiden hadden ons telefoonnummer voor als Rocco of Sef heimwee had en naar huis wilde. We konden precies ons eten afsluiten met een wijntje, toen mijn telefoon ging: Sef wilde naar mama toe. We haalden Rocco en Sef op en liepen naar onze stacaravan. Een uurtje later haalden we Nikki en Lola op. De kinderen hadden het hartstikke fijn gehad. En zo bijzonder dat Chris en ik een date konden hebben!

Dag 7

We speelden heel de ochtend in het spraypark. Rond 12.00 uur begon het schuimfeest op het grote terras bij het podium. Alle kinderen wilden meedoen. Ze dansten en speelden op blote voeten in het schuim. Ook zeepten ze mama (die aan de zijkant stond) flink in. Hilarisch. Eén voor één renden de kinderen het sop in en terug. Thuis fristen we ons op. Hierna reden we met de auto naar de stad Cambrils. Echt een aanrader! Wat een leuke stad, met strand(tentjes) en een leuke boulevard! Chris en ik hadden een jetski gereserveerd, voor 20 minuten. We gaven de kinderen zoutjes, drinken en een scherm. De mannen van het bedrijf zouden een oogje op ze houden. Echt ontzettend lief! Zo konden Chris en ik met een begeleider het water op. De zee was wild en ik vond het doodeng. We klapten tegen de golven en zoefden over de zee. Weer een vinkje op mijn bucketlist. In de avond aten we bij een strandtent voor de camping. Weer hadden we een tafeltje buiten aan zee. Lola at tomatensoep, Nikki Indische curry, Chris spareribs, ik kipsaté en de kleine jongen frites en kipnuggets. We konden met onze tenen bijna het zand aanraken. We boften met zo’n bijzondere week!

Onze accommodatie

We wilden genieten van de buitenlucht en het campingleven, maar geen gesleep en gedoe van een eigen tentje. Daarom verbleven we in een luxe stacaravan, Aspect Plus, met airco.

Het was ontzettend genieten op deze camping! Onze stacaravan was van alle gemakken voorzien. Met Eurocamp heb je altijd een Nederlands aanspreekpunt, zeer fijn. Ze geven ook tips om de omgeving te ontdekken, handig.