Het beste pretpark van Nederland? Dat is overduidelijk Duinrell

| ,

Iedere maand bezoeken wij een hotspot voor het gezin, zodat jij niet meer hoeft te zoeken. Sla onze hotspots op op je telefoon of in je notities. Trust us: je wil deze pareltjes ooit gaan boeken met je gezin. Afgelopen maand hebben we vakantiepark Duinrell bezocht . Hier kun je veel doen en beleven. Je hebt iedere dag gratis toegang tot de attracties, het Tikibad en je kunt meedoen met te gekke activiteiten.

Accommodatiefeiten

Type accommodatie: Luxe glamptent, 3 slaapkamers, 1 eigen badkamer

Aantal personen: 6 personen

Regio: Wassenaar, Zuid-Holland

Prijsklasse in het weekend: normal

Budget = 25 – 39

Normal = 40 – 54

High = 55 – 64

High End = > 65

Luxe lodgetent in de natuur

Je zit met je lodgetent midden in het bos en aan de kust. Je kunt zo de duinen inlopen. En dit alles ook op loopafstand van attracties en het Tikibad. Wat wil je nog meer? De Luxe Lodgetent heeft een eigen badkamer met douche. Tandenpoetsen, naar de wc gaan én douchen doe je dus gewoon lekker in je eigen tent. Bovendien heeft de tent aan de voorkant een mooie veranda waar je heerlijk in de zon kunt zitten. In het hoogseizoen verzorgt het animatieteam een gaaf programma. Ook leuk: op het vakantiepark is een supermarkt, verschillende eettentjes, een pub en bowlingplaats.

De invulling van ons weekend

vrijdag

De kinderen konden niet wachten om naar Duinrell te gaan, dus direct na school reden we met gierende banden naar Wassenaar. Daar kregen we een plattegrond. Pfffff, wat is vakantiepark groot! Erg tof. Wij zitten met onze lodgetent in de Duinvallei. We besloten gelijk te reserveren voor het Tikibad van 20:00 tot 22:00 uur, voor mij, Nikki (9) en Lola (8). Na het avondeten vertrokken we. Het is op loopafstand van de lodgetent. Bij het bad aangekomen, keken we onze ogen uit. Er zijn 21 glijbanen in allerlei snelheden en variaties! We voelden de adrenaline stromen. Als eerste gingen van 3 glijbanen (Moonlight en Starfright) waar je in een ringband in moet. Ontzettend gaaf! Bij één van die glijbanen kom je in soort van cilinders met stroming (Triton), zo vet! Die was direct onze favoriet. Daarna draaiden we in de trechterglijbaan (Cycloon). We hoorden een piep en dat betekende dat er golven in het Golfslagbad werden gemaakt. Gauw erin! De Blitz en Groene Barracuda waren aan de beurt. We sloten af met dobberen in de Lazyriver. Tijd om om te kleden en naar bed te gaan.

zaterdag

We huurden in de ochtend een bolderkar voor het hele weekend. De kleinste twee kindjes (Sef 6 en Rocco 4) redden het niet om een hele dag te lopen. Je kunt ook (bak)fietsen en skelters huren op het vakantiepark. Handig! Om 10.00 uur opende het attractiepark. We zorgden dus dat we om 10.15 uur bij de ingang stonden. Het was een warme dag, dus de jongens speelden en spetterden eerst een kwartier bij de fontein. Hierna stapten we in de familieachtbaan (Dragonfly) en de kikkerachtbaan, ja ook de kleintjes. Nikki, Lola en ik stonden hierna in de rij voor een draaiende zweefvlucht (Wild Wings). Voor lunch aten we nacho’s met kaassaus en salsa. Nikki en Lola zweefden in de zweefmolen. We fietsten op grote hoogte door de lucht kikkerfietsen (Monorail). Ik vond het nog flink fietsen alleen met een passagier aan boord ;). Chris ging met Nikki en Lola in de engste achtbaan (Falcon), waar je recht omhoog en naar beneden gaat. We hadden trek gekregen en dus namen we een hapje. We aten versierd fruit. Nikki had een geglazuurde appel met spikkels, ik aardbeien met chocolade en de mannen fruitijsjes (kar La Banana). We sloten de dag af met een show (de play-kwek-show), waarbij Nikki werd nat gespoten, hilarisch! We hebben zo gelachen. In de avond haalden we pizza af op het vakantiepark. Heerlijk! Het Tikibad stond gereserveerd van 19.00 tot 21.00 uur. Deze keer gingen de kleintjes ook mee. Ik bleef met de jongetjes in het waterpark voor kinderen (Playa). Dit stuk heeft 4 glijbanen voor kleuters en is speciaal voor kinderen onder de 120cm. En wat leuk is dat! We speelden een lange tijd met speeltoestellen in het verwarmde speelbad. De jongens durfden op één open glijbaan: de Rapid Run. We hadden zoveel plezier en maakten mooie herinneringen. Duinrell is naast een geweldig attractiepark en gaaf zwemparadijs, een heerlijk vakantiepark!

zondag

Vandaag kwamen er vrienden van ons naar het park. We zouden plezier maken met twee gezinnen! Als eerste stonden we in de rij voor de Splah met een open boot. We werden kletsnat, maar dat was niet erg op een warme dag. We deden nóg een rondje achtbanen (Falcon en Dragonfly). We aten pannenkoeken op het park. Hierna liepen we naar de Mad Mill: twisten en tollen op grote hoogte. Ik kwam draaierig de attractie uit, haha. Nu was het Chris z’n beurt. Hij suisde naar beneden in de Rodelbaan, samen met een vriend, Nikki en Lola. De jongetjes reden met mij in de Minitrein waar we trollen hebben ontmoet. We besloten lekker aan de kust te eten in een strandtent. Genieten met de voetjes in het zand en de hoofdjes in de zon. Een vriend van ons en een paar kinderen zijn nog in de ijskoude zee gesprongen!